En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Direktlänk till inlägg 12 april 2010

En underbar dag e slut

Av Alexander - 12 april 2010 21:30

Ja då har ännu en underbar dag tagit slut igen. Men i mon kommer en ny om man har tur.

Ja i mon ska man till besiktningen med bilen och hoppas att det går bra.

Sen bär det av ner till Halmstad en sväng så man blir där ett tag nu, fan vad skönt det ska bli. Idag har man inte gjort så mycket utan njutit av det soliga vädret och värmen som har varit.
Jag o kärringen har fan suttit på röven hela dagen tills den äldste sonen kom hem.

Ja fast vi satt på röven ändå förutom när jag var och hjälpte honom att bygga på sin koja som han bygger.

Lill grabben har varit hos en kompis och haft kul, där är inte tvspel eller inomhus sysslor något man gör när det är fint. Nä då är ska de vara ute och pyssla med annat än att sitta vid datorer eller annat. Jävla tur att det är så här uppe i tassemarken att barnen ska vara ute och leka och inte inne och slöa.


Barn behöver solen så att dom får energi till annat så är det även för oss vuxna att vi behöver sol. Det syns redan på barnen att de är ute då mina har börjar få lite färg på sig, jag raggar bränna på armarn och i ansiktet. Fan då är det vår ute när det är så. Och jag själv börjar bli brun, klart nu har jag lätt att bli det så det behövs inte mycket för mig innan jag får upp mitt piggmen samma är det för min stora grabb.


Men nu är det slut på vilat och dax att ta tag i jobbet igen, ner till Halmsatd för lite handarbete. Det blir byte av tak och lite annat där så man är ju ute mycket där med.

Där nere är det ju riktig vår träden knoppar och krokusar blommar jag allt som jag inte har här uppe. Men det kommer lite senare så jag får ju vara med om att ha vår 2 gånger  istället.


Nä nu ska jag ta och klippa mig samt raka mig och ta ett gått bad med en wirre så att man kan sova gått sen. Upp tidigt på bes med bilen som jag sa innan ska vara där kl 08:00 i mon och jag har drygt en timme dit till Hagfors. Sen bär det av ner till Halmstad ska bara inom Molkom och kolla på fasad byte på ett hus sen kungälv och kolla på ett takbyte och sen till Väröbacka och kolla på en renovering i ett sommar hus sen Halmstad.

Så man är väll Framme i Halmsad vid midnatt om man har tur, det blir en runda på ca 80 mil i mon. Men men det får gå kan inte bromsa i en uppförsbacke heter det ju det är bara att köra på när man ändå håller på .


Nä nu har jag inte tid med detta så ha det så härs vi igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander - 23 juli 2011 19:34

Jaha då var man här igen då, som vissa av er vet så har jag varit borta ett tag från detta med blogg o allNä t. Har inte haft tid med att sitta o skriva en massa och vet inte vad jag skulle ha skrivit då. Händer inte så mycket förutom att jag har...

Av Alexander - 31 mars 2011 18:29

Ja ni läste rätt, jag må vara ett svin, idiot, elak och även egoist eller tillockmed MANSGRIS. Men när det kommer på fråga om att jag försörjer min familj så kan jag berätta att jag inte är detta. Jag ser alltid till att min familj har det bra och må...

Av Alexander - 13 mars 2011 13:40

  Helgdagar Gregoriusdagen, förr firad till minne av Gregorius den store (1882 flyttad från 12 mars) Dagens namn I den svenska almanackan Nuvarande – Greger Föregående i bokstavsordning Ernestus – Namnet fanns på dagens d...

Av Alexander - 11 mars 2011 18:04

Ja denna dagen var inge bra alls. Som jag skrev på FB i mårse så var jag inte alls på banan för att åka  o jobba. Lite febrig och mådde skit med värk o annat.   Hur som så började dagen illa då jag skulle såga upp ett dörr hål i en vägg. Så jag b...

Av Alexander - 10 mars 2011 12:09

Då sitter man på jobbet och har middag, ja det är inte så mycket utan bara några mackor med ost och lite kaffe. Men det få ju räcka ska ju inte vara någon lyx att jobba eller. Sitter i Båstad och renoverar FD Arbetsförmedlingen så att Soc kan flytt...

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards