En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Direktlänk till inlägg 12 april 2010

POLIS SKÖT RAKT IN I BIL !!!!!!!!!!

Av Alexander - 12 april 2010 23:29

var på väg hem Linda Karlsson var natten till i går på väg h
var på väg hem Linda Karlsson var natten till i går på väg hem tillsammans med en bekant. Med i bilen var också dvärgpinschern Leon. Plötsligt hoppade en man ut framför bilen – och började skjuta.

Sköt in i bilen

Linda, 22: Polisens kula träffade vindrutan – missade mig precis

Linda Karlsson, 22, och hennes kompis försökte fly undan främlingen som plötsligt stod framför deras bil.

Då drog han upp en pistol och sköt – rakt mot henne.

– Skottet gick in i vindrutan, och missade mig precis, säger Linda.

Skytten var en civilklädd polis.

Linda Karlsson lever sedan en tid under hot. En man har förföljt och trakasserat henne.

Klockan var runt tre på natten till i går när Linda och en bekant var på väg hem till lägenheten i Stureby.

– När vi kom till mitt hus och såg att det stod en mörk van med tre personer i blev jag lite orolig, på grund av hoten mot mig. Plötsligt hoppade en man i jeans och mörk jacka ut framför vår bil.

Tog sig därifrån

Lindas kompis försökte instinktivt backa undan.

– Då drar mannen upp en pistol och skjuter flera skott. Ett av dem gick in

i vindrutan, och missade mig precis, säger Linda.

De lyckades ta sig ifrån platsen, men kunde inte förstå vem det var som försökt döda dem.

I går eftermiddag gick hon in på aftonbladet.se och kunde läsa om att en polisman skjutit mot en bil i Stureby.

– Det var först då jag förstod att det var en polis som skjutit mot oss.

Reagerade av rädsla

Enligt polisen hade det, när föraren lade i backen, befunnit sig en annan polisman bakom bilen. Men honom såg de aldrig, säger Linda.

– Det var mörkt, och vi reagerade av rädsla. Hade vi vetat att det var polisen hade vi så klart stannat.

Polisen ger en annan version av vad som hände.

Anledningen till att de var på adressen var en husrannsakan i en lägenhet på samma gata.

– Därför befann sig den civila patrullen utanför fastigheten och bestämde sig för att kontrollera bilen, säger Ulrika Lönngren, stationsbefäl på polisen i Söderort.

– Men bilföraren stannade inte utan körde mot kollegorna, avsiktligt, för att köra över dem. Därav får den ena kollegan slänga sig åt sidan för att rädda sitt liv. Den andre avlossar två skott mot bilen.

Föraren av bilen är,

enligt Ulrika Lönngren, misstänkt för mordförsök. Polismannen som stod bakom bilen trillade omkull och skadade handen.

I går förmiddag, innan Linda hunnit läsa artikeln på aftonbladet.se, bankade det på hennes pojkväns dörr.

– Det var polisen som stormade in, tvingade ner min pojkvän på golvet och satte handfängsel på honom.

– Vi hade ju fortfarande ingen aning om vad det gällde.

Sitter anhållen

Anledningen till polisens tillslag mot pojkvännen var att bilen som

Linda åkte i är registrerad på pojkvännens pappas företag.

Polisen i Söderort bekräftar att en person sitter anhållen i ärendet, misstänkt för mordförsök.

– Mer än så säger vi inte, säger vakthavande Ove Svantesson.

När Aftonbladet träffar Linda är hon fortfarande märkbart skakad.

– Jag kan inte förstå. De sköt rakt mot mig. Jag hade inte gjort någonting, och ändå försökte de skjuta mig, säger hon.


Vafan är detta igentligen VA.

Nu får det fan vara bra med detta jävla skit SNUTEN håller på med. Tydligen räcker det med att personer sitter i en lånad bil och den är efterlyst eller något för att dom jävla idioterna ska få lov att avlåssa skott mot vindrutan som i detta läge.


Tycker det är helt jävla sjukt att det får gå till så här, dom kunde väll förfan försökt att träffa motorn eller något annat.

Sen hur lätt är det att tänka på att kolla bak om man hamnar i en situvation som den att kolla bak när man blir rädd bara för att backa. Det gör man inte om man sitter i den sitts som hon tydligen gjorde.


Nä nu får det fan bli skärpning på Snuten detta är ju FAN värre än amerika snart när det sjuts hej villt och hela tiden.


Men det är bra att veta att man kan avlåssa ett X antal skott och sen kolla om det är rätt person i bilen.

Då kan jag göra samma sak när jag går på stan, ser jag en människa som jag TROR ska råna eller göra något OLAGLIGT så kan jag ge mig på den personen för jag TROR att det är så och framför allt så TROR jag att det är en BROTTSLING.


IDIOTER är vad vi har i POLISKÅREN nuförtiden.


TACK O HEJ LEVERPATEJ.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander - 23 juli 2011 19:34

Jaha då var man här igen då, som vissa av er vet så har jag varit borta ett tag från detta med blogg o allNä t. Har inte haft tid med att sitta o skriva en massa och vet inte vad jag skulle ha skrivit då. Händer inte så mycket förutom att jag har...

Av Alexander - 31 mars 2011 18:29

Ja ni läste rätt, jag må vara ett svin, idiot, elak och även egoist eller tillockmed MANSGRIS. Men när det kommer på fråga om att jag försörjer min familj så kan jag berätta att jag inte är detta. Jag ser alltid till att min familj har det bra och må...

Av Alexander - 13 mars 2011 13:40

  Helgdagar Gregoriusdagen, förr firad till minne av Gregorius den store (1882 flyttad från 12 mars) Dagens namn I den svenska almanackan Nuvarande – Greger Föregående i bokstavsordning Ernestus – Namnet fanns på dagens d...

Av Alexander - 11 mars 2011 18:04

Ja denna dagen var inge bra alls. Som jag skrev på FB i mårse så var jag inte alls på banan för att åka  o jobba. Lite febrig och mådde skit med värk o annat.   Hur som så började dagen illa då jag skulle såga upp ett dörr hål i en vägg. Så jag b...

Av Alexander - 10 mars 2011 12:09

Då sitter man på jobbet och har middag, ja det är inte så mycket utan bara några mackor med ost och lite kaffe. Men det få ju räcka ska ju inte vara någon lyx att jobba eller. Sitter i Båstad och renoverar FD Arbetsförmedlingen så att Soc kan flytt...

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards