En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Direktlänk till inlägg 14 april 2010

Dagen slut

Av Alexander - 14 april 2010 21:39

sorry att det inte blivit något skrivande i dag men det har varit en jävla körig dag.

Har blivit inhyrd på en firma och ´det är rätt mycket att tänka på med allt. Har några grabbar som går lite ubder mig på jobbet och så ska man direktera dom om vad som ska göras.

Väl hemma hos mamma så är det en massa tele samtal som ska göras och en massa planeringar om de andra jobben som jag ska kollla på .


Men nu så har vi suttit och diskuterat om kyrko skatten och om att gå ur kyrkan.

Detta är ett måste då man betalar en massa och ändå så går man inte till kyrkan när man kan. Man betalar 1.38 % på sin årsinkomst och det blir en massa pengar under den tiden man jobbar, ja ni kan räkna själva.


Nu sitter jag o kollar på Numbers som började sent och hoppas på att kunna sova i natt.


Ja jag måste berätta, jag fick ett medelande på min hemsida i gästboken om att en så kallad kund som heter Åsa var missnöjd med mitt jobb. Men vad hon inte vet så hade jag och den förra ordförande ett avtal och jag förklarade vissa brister som kunden visste om då jag byggde utomhus mitt i vinter. Detta område som jag var på och byggde farstu kvistar ( mitt i vintern) byggdes i Molkom där denna Åsa bor.


Så fort det blev ordförande byte så fanns det inga pengar kvar i föreningen till att förtsätta bygget just då. Varav jag skaffade mig ett nytt uppdrag och jag kan säga att det gillades inte av kund.


Nu gnäller den nya ordföranden ( Åsa ) att bygget är under all kritik och det finns massa fel som det börjar lute och knaka och bli sättningar i allt. Men detta sa jag från början att det skulle hända.

Sen har hon inte tagit hänsyn till att jag har gjort mer än vad jag skulle då jag fick göra nya ritningar och hitta på lösningar till allt då den första ritningen skrotades direkt när bygget började.


Hon har nu hotat med att ringa FUSKBYGGARNA och det får hon mer än gjärna göra då jag har lite jag skulle vilja visa dom i TV om hur fretag ska akta sig för vissa kunder.

Jag blev varnad redan från början om detta område av vissa i samma by.


Jag har mycket mail från vissa personer i området som visar min rätt att agera på detta viset.

Och sen har jag viss information om vissa personer som inte är så bra om det kom ut till vissa instanser och andra personer.


Hur som så är dom FUSKBYGGARNA välkomna att  höra av sig till mig och om inte så ska jag ta kontakt med dom och se om det finns en motsvarig het till detta program.


Nä nu ska huvet träffa kudden och jag kommer att lägga ut det medelande som jag fick idag av denna där Åsa så ni får se vad som stog.


Ha en treevlig kväll alla där ute =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander - 23 juli 2011 19:34

Jaha då var man här igen då, som vissa av er vet så har jag varit borta ett tag från detta med blogg o allNä t. Har inte haft tid med att sitta o skriva en massa och vet inte vad jag skulle ha skrivit då. Händer inte så mycket förutom att jag har...

Av Alexander - 31 mars 2011 18:29

Ja ni läste rätt, jag må vara ett svin, idiot, elak och även egoist eller tillockmed MANSGRIS. Men när det kommer på fråga om att jag försörjer min familj så kan jag berätta att jag inte är detta. Jag ser alltid till att min familj har det bra och må...

Av Alexander - 13 mars 2011 13:40

  Helgdagar Gregoriusdagen, förr firad till minne av Gregorius den store (1882 flyttad från 12 mars) Dagens namn I den svenska almanackan Nuvarande – Greger Föregående i bokstavsordning Ernestus – Namnet fanns på dagens d...

Av Alexander - 11 mars 2011 18:04

Ja denna dagen var inge bra alls. Som jag skrev på FB i mårse så var jag inte alls på banan för att åka  o jobba. Lite febrig och mådde skit med värk o annat.   Hur som så började dagen illa då jag skulle såga upp ett dörr hål i en vägg. Så jag b...

Av Alexander - 10 mars 2011 12:09

Då sitter man på jobbet och har middag, ja det är inte så mycket utan bara några mackor med ost och lite kaffe. Men det få ju räcka ska ju inte vara någon lyx att jobba eller. Sitter i Båstad och renoverar FD Arbetsförmedlingen så att Soc kan flytt...

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards