En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Direktlänk till inlägg 2 april 2010

Nu har den JÄVLEN åkt fast ( hejja rättvisan )

Av Alexander - 2 april 2010 19:23

 

 
Normal textStor textExtra stor text

23-årig man anhållen för mord

MISSTÄNKS FÖR MORDET En 23-årig man hämtades in på förhör p
  MISSTÄNKS FÖR MORDET En 23-årig man hämtades in på förhör på fredagseftermiddagen. Mannen har nu delgivits misstanke om mord.
Foto: ANDREAS BARDELL
Många har lagt blommor och tänt ljus på parkeringen där kvin
Många har lagt blommor och tänt ljus på parkeringen där kvinnan misshandlades så svårt att hon senare avled.
Foto: Stig-Åke Jönsson

Detta har hänt:

  I måndags överfölls 78-åriga Inger och hennes 71-årige make vid en parkering efter att ha tutat på en man i en liten röd bil.

  Efter en ordväxling blev mannen, i 20-30 årsåldern, rasande och överöste den 71-årige mannen med slag.

  När Inger försökte gå emellan blev hon slagen så hårt att hon föll till marken och tappade medvetandet. Fallet orsakade svåra skallskador och efter att ha kämpat för sitt liv i flera dagar avled Inger på onsdagen på Lunds universitetssjukhus, utan att ha återfått medvetandet.

  Polisen inledde en förundersökning om misshandel och vållande till annans död. Under torsdagen skärptes rubriceringen till misshandel och mord.

  Polisen hämtade en 23-årig man för förhör under fredagseftermiddagen. Mannen är nu delgiven misstanke om mord.

  Vid 16.35 på fredagen anhölls av mannen, misstänkt för mord, av vice chefsåklagare Göran Olsson.

Misstänks för dödsmisshandeln i Landskrona

LANDSKRONA. Jakten på mördaren som slog ihjäl Inger, 78, på en parkeringsplats i Landskrona har nått ett genombrott.

En 23-årig man har anhållits misstänkt för mord, uppger polisen för Aftonbladet.

Den fem dagar långa jakten på Ingers mördare kan vara över.

Under eftermiddagen hämtade polisen en 23-årig man för förhör.

– Han har delgivits misstanke om mord, säger Mikael Persson, på Skånepolisen.

Han är enligt TT också misstänkt för grov misshandel av Ingers 71-årige make Sven.

Anhållen

Mannen greps vid sin bostad i Landskrona klockan 14.

Vid klockan 16.35 anhölls av han, misstänkt för mord, av vice chefsåklagare Göran Olsson.

–Åklagaren bedömer att det finns så pass mycket uppgifter som talar mot honom, säger Calle Persson vid Skånepolisen till Aftonbladet.

Häktet i Helsingborg

23-åringen sitter nu på häktet i Helsingborg.

– Han är släkt eller bekant med de fyra vi har pratat med tidigare, säger Calle Persson.

Polisen är mycket förtegen om gripandet. De avslöjar inte vad som fick dem att fatta intresse för 23-åringen eller vilka bevis som finns mot honom.

–Om han inte skulle bli anhållen kan han ta del av uppgifterna själv. Det skulle skada utredningen, säger Calle Persson.

23-åringen kommer att tilldelas en försvarsadvokat på lördagsmorgonen. Innan klockan 12 på måndag måste åklagare begära mannen häktad eller släppa honom.

Fem är förhörda

23-åringen som anhållits blev den femte personen att höras om Ingers död.

  36-åringen – plockades in på ett sex timmar långt förhör redan på onsdagen. Han släpptes men förhördes igen på torsdagen.

  27-åringen – plockades in på förhör på torsdagen men släpptes.

  Mannen – förhördes under torsdagen.

  Bilägaren – en man i 30-årsåldern som togs in i samband med att polisen beslagtog hans Mazda 323 som hittats i Landskrona vid 16-tiden på torsdagen.

Undersöker bilen

Polisen har under fredagen arbetat med att analysera det material man har fått in. I sammanställningarna har polisen upptäckt att någon inte talat sanningen om händelseförloppet vid dödsmisshandeln.

– Det har kommit fram från förhören att meningarna om vad som hänt går isär, säger Calle Persson.

Ingers 71-årige make, som fick ett sår vid ögat av misshandeln, har ännu inte kunnat höras fullt ut av polisen på grund av chocken.

Polisen gör under fredagen en teknisk undersökning av den beslagtagna bilen Mazdan.

–Om man hittar spår behöver de förmodligen skickas i väg för analys.


Nu ska det bara finnas bevis och annat till att det är han men som man säger om sveriges rikes lag så får han nog inte så hårt starff.

Men jag hoppas att han kommer få en dom till mord och inte en vållande till annans död.

Sen lär han väll få en bra advokat som yrkar på sykiskt sjuk och då blir det ännu lindrigare. Nä jag vet vad jag hade gjort men så får man inte göra i detta land.

Ut med den jävlen i skogen och sen misshandla honnom i några dagar och sen är det straffarbete som gäller i någon gruva.

Men det är vad jag tycker, åandra sidan så skiter jag i vad andra tycker om detta.


TJA

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexander - 23 juli 2011 19:34

Jaha då var man här igen då, som vissa av er vet så har jag varit borta ett tag från detta med blogg o allNä t. Har inte haft tid med att sitta o skriva en massa och vet inte vad jag skulle ha skrivit då. Händer inte så mycket förutom att jag har...

Av Alexander - 31 mars 2011 18:29

Ja ni läste rätt, jag må vara ett svin, idiot, elak och även egoist eller tillockmed MANSGRIS. Men när det kommer på fråga om att jag försörjer min familj så kan jag berätta att jag inte är detta. Jag ser alltid till att min familj har det bra och må...

Av Alexander - 13 mars 2011 13:40

  Helgdagar Gregoriusdagen, förr firad till minne av Gregorius den store (1882 flyttad från 12 mars) Dagens namn I den svenska almanackan Nuvarande – Greger Föregående i bokstavsordning Ernestus – Namnet fanns på dagens d...

Av Alexander - 11 mars 2011 18:04

Ja denna dagen var inge bra alls. Som jag skrev på FB i mårse så var jag inte alls på banan för att åka  o jobba. Lite febrig och mådde skit med värk o annat.   Hur som så började dagen illa då jag skulle såga upp ett dörr hål i en vägg. Så jag b...

Av Alexander - 10 mars 2011 12:09

Då sitter man på jobbet och har middag, ja det är inte så mycket utan bara några mackor med ost och lite kaffe. Men det få ju räcka ska ju inte vara någon lyx att jobba eller. Sitter i Båstad och renoverar FD Arbetsförmedlingen så att Soc kan flytt...

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards