En blogg om allt eller inget, mäst inget !

Alla inlägg den 24 februari 2010

Av Alexander - 24 februari 2010 22:36

Det är dax för sängen nu o jag, är trött som fan och jag har så jävla ont i ryggen idag. Suttit fel en stund o fick en enorm smärta i ryggen fattar inte vad det va sam hände.

Hoppas det går över till i mo då jag ska skotta snö på tak på en enorm byggnad.

Men annars så får man ta några värktabletter o göra det ändå kunden kan ju inte ha snö på taket ju =)


Men men nu ska jag till sängen iallafall o hoppas, men det e väll som det brukar inga resultat i mon inte.

Skit samma jobbet måste göras o jag är den ända som gör det.


Så till i mon ha det så jävligt.

Av Alexander - 24 februari 2010 22:14

Ja nu tröttnade jag på mitt jävla hår och att jag har ett så högt hårfäste i pannan.

Så då ska det till helvetet och jag blev klippt, inte riktigt jag gjorde det själv så jag kan inte skylla på någon denna gång.

Men fan vad skönt det blev.


  


Går ju inget schampo nu ju så då snålar man in på det =)


Av Alexander - 24 februari 2010 19:09

I den svenska almanackan

  • Nuvarande – Mattias och Mats
  • Föregående i bokstavsordning
    • Mats – Namnet infördes på dagens datum 1986 och har funnits där sedan dess.
    • Matti – Namnet infördes på dagens datum 1986, men utgick 1993.
    • Mattias – Namnet har funnits på dagens datum sedan gammalt, till minne av en av Jesu lärjungar, och har inte flyttats.
    • Skottdagen - Fram till 1996 lades skottdagen in denna dag vart fjärde år, vilket innebar, att namnsdagarna 24-28 februari då försköts till 25-29 februari. Sedan år 2000 har skottdagen dock flyttats till 29 februari.
  • Föregående i kronologisk ordning
    • Före 1901 – Mattias och (vart fjärde år) Skottdagen
    • 1901–1985 – Mattias och (vart fjärde år) Skottdagen
    • 1986–1992 – Mattias, Mats och Matti samt (vart fjärde år) Skottdagen
    • 1993–1999 – Mattias och Mats samt (vart fjärde år) Skottdagen
    • 2000 – Mattias och Mats
    • Från 2001 – Mattias och Mats

Av Alexander - 24 februari 2010 14:51

Nä nu får det vara bra med jobbandet i dag.

Nu e det dax att bege sig hemmåt till Torsby, tar ju sin lilla tid att komma hem med.

Jag har gjort det jag ska och sen inte gjort det jag skulle men kommer ju en ny dag i mon med.

Så nu ska jag bara packa ihop mina saker så bär det av hem.

Hoppas att det är lika soligt hemma så man kan vara ute med hunden en sväng så han får springa av sig lite och leka i snön.


Ska packa ihop det jag ska ha med mig i mon på jobbet, tex jord borr och Cobra lär behövas i kärlen. Den är ca 50cm tjock den jävlen så cobran är ett måste nu när man ska ner en bit.


Solen skiner men det är kallt ännu får nog vänta med våren känns det som.

Kan ju hoppas på att den kommer lagom till midsommar =).


Nä nu måste jag dra orkar inte vara här mer.

Tills jag kommer hem ha det bra alla arbetande människor.



Av Alexander - 24 februari 2010 14:50

Dagens horoskop 24/2

Väduren
Du verkar inte vara helt tillfreds med tillvaron, och uppenbarligen är du inte på ditt allra soligaste humör.

Oxen
Att följa andras råd i en viss angelägenhet förefaller en smula riskabelt. Förlita dig på egna initiativ!

Tvillingarna
Du tycks ha kommit lite   i otakt med något i din tillvaro, och kanske borde du försöka bli mer målmedveten.

Kräftan
Du anser dig en tid ha saknat det rätta stödet från en viss person, men nu talar mycket för att du äntligen får det.

Lejonet
Det drar ihop sig till en konfrontation  där du kan komma att visa dig ganska finurlig i ett trängt läge!

Jungfrun
Du ska  inte acceptera vad som helst, men försök bidra till att vissa motsättningar inte blir permanenta!

Vågen
En uppnådd framgång blir av det mer kortvariga slaget – om du inte lyckas besegla det hela på något sätt!

Skorpionen
Du anser dig bli motarbetad  i en speciell fråga, men mycket talar för att du bygger upp ett berg av småsten!

Skytten
Tecknen ställer en intressant dag för Skytten – troligen med en överraskning av det mer angenäma slaget!

Stenbocken
Vill du få något speciellt uträttat, bör du ordna den saken omgående, innan något annat kommer i
vägen!

Vattumannen
Håll ögonen på en person som tycks försöka dra dig vid näsan – möjligen genom att undandra sig ansvar.

Fiskarna
Du tycks konfronteras med något besvärligt där mycket står eller faller med det beslut du fattar.

Av Alexander - 24 februari 2010 10:12

Japp så var man äntligen på jobbet igen, undrar hur länga man e här.


Vaknade vid 7:30 och gick upp kollade på tempen och såg att det var kallt ute ca -20grader men när jag väl skulle gå så kollade jag den andra som sitter nere vid dörren och den visade -28 grader och det är den som går rätt för den andra sitter på vårat köksfönster så den får lite värme från elementet i köket.


Hur som så hade jag glömt att sätta i sladden till motorvärmaren så den var kall som fan och det tog en jävla tid att vå värme i idag.

Men jag kom iväg iallafall utan några problem. Kan undra när denna kyla ska ge sig hoppas det blir snart för nu börjar det bli jobbigt.


Nu har jag ca 15- i solen och ska börja jobba så vi får höras senare om inget händer

Presentation


Är en vanlig kille som säger det som faller honom in att säga.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Omröstning

Besöker den här bloggen ?
 Ofta
 Ibland
 Nyss kommit hit
 Kommer att besäka igen

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Blogg Extra


Ovido - Quiz & Flashcards